dinsdag 8 mei 2018

Speltbloem brood bakken

Een fluitje van een cent is het, zelf brood bakken. Mijn vader is thuis de echte broodbakker en hij heeft dit lekkere speltbrood dan ook gemaakt. Het recept komt uit het boek Bakken met Paul . Je kunt dit supersnelle speltbrood een niet-kneden brood noemen.


Zelfs voor de meest onervaren keukenprins(es) is dit brood een eitje om te bakken. Brood bakken met (melk)kefir en spelt.

Deze keer heb ik de droge Römertopf met het gerezen deeg in een niet voorverwarmde oven geplaatst. Het idee dat je dik wordt van brood , dat vind ik absoluut de grootste onzin op aarde. Een heerlijk en simpel recept voor spelt volkoren brood. Zelf brood bakken is niet moeilijk en kost maar weinig tijd.


Al maanden wil ik zelf speltbrood bakken , maar ik kwam er steeds niet aan toe. In mijn hoofd was het zelf bakken van brood namelijk heel . Het is eenvoudig om met een broodbakmix zelf mooi lekker brood te bakken, zelf een speltbrood bakken in een broodbakmachine ging mij in . De verkoop van brood is enorm gezakt en ik krijg regelmatig de vraag of ik nog brood eet. We krijgen vaak de vraag of en hoe je ook zelf zuurdesem speltbrood kan bakken.

We hebben er zelf minder ervaring mee, . Zeef de bloem in de kom van de keukenrobot. Los de gist op in lauw water, roer door en giet bij de bloem. Spelt leent zich uitstekend om thuis mee te bakken , omdat je het niet intensief hoeft te kneden. Met dit recept kun je thuis een mooi en lekker brood bakken.


Hier in huis zijn we bijna allemaal brood eters, laat dat nou goed van pas komen bij het experimenteren van zelf brood bakken. Zelf speltbrood maken staat al heel lang op mijn lijstje. En dan bedoel ik niet een bananenbrood of iets dat tussen cake en brood.


Volkorenmeel dat alle gezonde bestanddelen van de speltkorrels bevat. Wil je creatief brood bakken en zelf gist, zout en andere ingrediënten toevoegen? Spelt kan gebruikt worden in plaats van gewone bloem voor sommige mensen met een tarweallergie. Niemand zal dit echter merken, want de smaak is bijna . Om zelf brood te bakken heb je niet veel nodig: bloem, gist, water en een snuifje zout.


Na het bakken de oven iets open zetten, zodat de waterdamp kan. Speltbrood bakken met de broodbakmachine? Lees hier hoe je dat doet met ons speltmeel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts